افزایش توان تولید آب شرب نیشابور
افزایش توان تولید آب شرب نیشابور
خاتون شرق - جعفر تمیز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور از افزایش روزانه یک لیتر برثانیه بر توان تولید آب شرب شهرستان نیشابور از ابتدای دی‌ماه سال 1401 خبر داد.

جعفر تمیز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور از افزایش روزانه یک لیتر برثانیه بر توان تولید آب شرب شهرستان نیشابور از ابتدای دی‌ماه سال ۱۴۰۱ خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آبفای نیشابور تمیز گفت: با توجه به کسری ۴۵۰لیتر برثانیه آب شُرب در شهرستان نیشابور از ابتدای دی‌ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح های تامین کسری نیاز آبی در مناطق ۳ گانه مرکزی، سرولایت و میان جلگه این شهرستان انجام و در این رابطه تاکنون ۴۳ طرح اجرایی شده است.
وی افزود: این طرح ها شامل ۱۰مورد مهندسی مجدد منابع، ۸ مورد عملیات احیا و ترمیم جدار تاسیسات، ۱۷ مورد حفر و جابجایی چاه‌ها و هشت طرح توسعه و اصلاح خطوط انتقال و توزیع در شهرستان نیشابور از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی و اعتبارات عمرانی و جاری شرکت بوده و طی این مدت ۲۷ مورد انجام و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته که در نتیجه آن در مجموع به میزان ۱۶۰لیتر برثانیه به توان تولید آب شُرب در شهرستان نیشابور افزوده شده است.
وی اظهار کرد:براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان خردادماه ۱۴۰۲ با آغاز بهره‌برداری از پنج مورد دیگر از طرح‌های تصویب شده به میزان یکصدلیتر برثانیه بر توان تولید آب شُرب در این شهرستان افزوده می‌شود.
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال زمان اوج مصرف با کسری ۲۰۰لیتر بر ثانیه نیاز آبی در مناطق ۳ گانه شهرستان مواجه باشیم و به همین خاطر نیازمند همکاری و توجه ویژه شهروندان برای رعایت الگوی مصرف و استفاده بهینه از این نعمت خدادادی هستیم تا این دوره را با کم‌ترین تنش پشت سربگذاریم.

طرح زون بندی شبکه آب شرب نیشابوربه بهره برداری رسید

وی افزود: عملیات زون‌بندی مناطق یک و ۲ شبکه آب شُرب شهر نیشابور از سال ۱۳۹۰ آغاز شده که در اردیبهشت ماه سال جاری به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور گفت: در حال حاضر عملیات اصلاح بزرگترین شبکه توزیع آب شرب شهر نیشابور برای بهبود فشار شبکه آب شُرب در بخش غربی شهر نیشابور در حال اجراست و اتمام این طرح قبل از آغاز دوره اوج مصرف یکی دیگر از اهداف مهم شرکت آبفای نیشابور است و هزینه اجرا و بهره برداری از طرحهای مذکور اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است.
وی تاکید کرد: استفاده از پمپ آب در تاسیسات خانگی برخلاف حقوق شهروندی است و از شهروندان‌ گرامی تقاضا داریم از سیستم مخزن و پمپ استفاده کنند.
وی افزود: صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف یکی از عوامل مهم در یاری رساندن همشهریان گرامی به خدمتگزارانشان در شرکت آب و فاضلاب برای تامین آب شرب برای همه شهروندان و مقابله با تنش آبی است.