کمتر از پنج درصد اراضی شهر نیشابور موقوفه است
کمتر از پنج درصد اراضی شهر نیشابور موقوفه است
خاتون شرق - حجت‌الاسلام صادق خلیلی رییس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور در نشست خبری با خبرنگاران نیشابور گفت: سه‌هزار و ۴۵۰ هکتار از زمین‌های شهر نیشابور موقوفه است که این میزان کمتر از پنج درصد از کل مساحت این شهر است‌.

سعید صفارائی – حجت‌الاسلام صادق خلیلی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور در نشست خبری با خبرنگاران نیشابور گفت: مساحت شهر نیشابور سه‌هزار و ۴۵۰ هکتار است و کمتر از پنج درصد از کل مساحت این شهر موقوفه است‌.

وی افزود: برای جلوگیری از اتلاف سرمایه های مردمی همه بقاع متبرکه موظف به داشتن طرح جامع شده و طی پنج سال گذشته ۹طرح جامع برای بقاع متبرکه نیشابور تصویب شده و در حال حاضر ۶طرح در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: اطلس جامع ۴۵ بقعه متبرکه در نیشابور برداشت شده و ۱۷ بقعه باقی مانده و طی یک سال گذشته ۱۸میلیارد تومان هزینه عمرانی صرف بقاع متبرکه نیشابور شده و از این‌میزان ۱۰میلیارد تومان برای گازرسانی به امامزاده‌ حسین‌اصغر بوده است.

وی افزود: طی پنج سال گذشته ۳۵میلیارد تومان صرف عملیات عمرانی این بقاع متبرکه شده ودر این چارچوب ۱۲۰هزارمترمربع عملیات عمرانی با میانگین پیشرفت ۶۲درصد انجام شده است.

وی گفت: طی این‌ مدت برای حفظ منابع آبی ۷۸۰میلیون تومان هزینه شده است و طی ۶ماه گذشته ۱۸۶میلیون تومان هزینه شده است و ۱۷۰کیلو وات نیروگاه خورشیدی با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان احداث شده است.

وی اظهار کرد: طی پنج سال گذشته هشت واحد تجاری به ارزش ۴۰۰میلیون تومان و ۱۲واحد آپارتمانی به مبلغ ۳۰۰میلیون تومان و سرقفلی ۱۴ واحد تجاری به ارزش چهارمیلیارد توسط اداره اوقاف نیشابور خریداری شده است.

حجت‌الاسلام خلیلی گفت؛ طی پنج سال گذشته پیگیر احداث اداره اوقاف در فیروزه و زبرخان بودیم که هنوز موافقت نشده و شهرستان زبرخان سالانه پذیرای ۶میلیون زائر و گردشگر است.

وی خاطرنشان کرد: در نیشابور موقوفه عام نداریم در برخی موارد قید زمان یا مکان برای صرف عواید موقوفه از سوی واقف مشخص نشده که در این موارد خود اداره اوقاف تصمیم‌گیری می‌کند.