تداوم رشد تولید و فروش در فولاد خراسان
تداوم رشد تولید و فروش در فولاد خراسان
خاتون شرق - براساس گزارش‌های ارائه شده در سامانه اطلاع‌رسانی ناشران کدال میزان تولیدات مجتمع فولاد خراسان در بخش محصولات سبک ساختمانی، شمش، آهن اسفنجی و بریکت و گندله در سال مالی ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ با رشد قابل توجهی همراه بوده است.

براساس گزارش‌های ارائه شده در سامانه اطلاع‌رسانی ناشران کدال میزان تولیدات مجتمع فولاد خراسان در بخش محصولات سبک ساختمانی، شمش، آهن اسفنجی و بریکت و گندله در سال مالی ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ با رشد قابل توجهی همراه بوده است.
مقایسه میزان فروش داخلی و صادرات فولاد خراسان نیز در سال مالی ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن نیز حاکی از رشد چشمگیر میزان فروش داخلی و صادرات این مجتمع است.
براساس آمارهای ارائه شده میزان تولید محصولات سبک ساختمانی فولاد خراسان از ۴۸۳هزار تُن در سال ۱۴۰۱ با حدود ۲۵درصد افزایش به ۶۱۰هزار تُن در سال ۱۴۰۲ رسیده است.
طی این مدت میزان تولید شمش از ۲۶۴هزارتُن با ۶۰درصد افزایش به ۴۳۱هزار تُن، آهن اسفنجی و بریکت از ۹۸۰هزار تُن با ۱۴درصد افزایش به یک‌میلیون و ۲۶۵هزار تُن و گندله از یک‌میلیون و ۵۸۰هزار تُن با هشت درصد افزایش به یک میلیون و ۷۲۷هزار تُن رسیده است.
در بخش فروش داخلی و صادرات محصولات سبک ساختمانی، شمش، آهن اسفنجی و بریکت و گندله در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ مجتمع فولاد خراسان جهش قابل توجهی داشته است.
براین اساس طی این مدت میزان فروش داخلی محصولات سبک ساختمانی از ۷۸هزار میلیون ریال به ۱۲۱ هزار میلیون ریال، شمش از ۲۵هزار میلیون ریال به ۳۹ هزار میلیون ریال، آهن اسفنجی و بریکت از یک هزار میلیارد ریال به پنج هزار و ۳۰۰میلیون ریال و گندله از میزان تولید صفر به یک هزار و ۳۰۰میلیون ریال رسیده است.
طی این مدت میزان صادرات محصولات سبک ساختمانی از ۸هزار و ۵۰۰میلیون ریال به ۹هزار و ۳۰۰میلیون ریال و شمش از ۱۰هزار میلیون ریال به ۳۹هزار میلیون ریال رسیده است.
براین اساس میزان فروش داخلی محصولات فولاد خراسان در سال ۱۴۰۲ معادل ۱۶۹هزار میلیون ریال و میزان صادرات ۴۸هزار میلیون ریال بوده است.

 

 

 

 

رکوردهای قطب فولاد شرق یکی پس از دیگری می درخشد

ماه اردیبهشت در حالی با ثبت سه رکورد تولید ماهانه، توسط کارکنان پرتلاش واحد شرکت مجتمع فولاد خراسان در نواحی گندله‌سازی و‌ احیا مستقیم به پایان رسید که نوردکاران این شرکت یک رکورد روزانه را نیز پس از ۷ سال جابه‌جا کردند.
کارکنان پرتلاش واحد نورد این شرکت موفق شدند رکورد تولید ۱۳۳۶ تن میلگرد مقطع ۱۰ میلیمتر را در یک شبانه‌روز کاری ثبت کرده و رکورد پیشین این ناحیه را که در ۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۶ ثبت شده بود، ۱۱۵ تن ارتقا دهند.
معاون بهره‌برداری فولاد خراسان شکستن پیاپی رکوردهای روزانه و ماهانه تولید را بیش از هر چیز ناشی از حمایت‌های مدیریت عالی شرکت، انگیزه، توانمندی و تعهد کارکنان، آماده به کاری بالای تجهیزات و پشتیبانی و تامین مناسب و به موقع ملزومات تولید دانست.
فضیلتی با بیان این که رکورد پیشین تولید روزانه میلگرد مقطع ۱۰، ۱۱۵ تن ارتقا یافته افزود: این موفقیت در حالی رقم خورد که آخرین رکورد ثبت شده از تولید روزانه این محصول در خردادماه سال ۱۳۹۶ به میزان ۱۲۲۱ تن ثبت شده بود.
فضیلتی با اشاره به شرایط بسیار مساعد حاکم بر تامین مواد اولیه، ملزومات تولید و انگیزه‌ و روحیه‌ منابع انسانی شرکت ابراز امیدواری کرد که روند رو به رشد تولید در ماه‌های آتی‌ همچنان استمرار یابد.

 

عملکرد مقایسه ای ۹ماهه فولاد خراسان