دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه پایگاه هدایت تشکل‌های دانشجویی است
دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه پایگاه هدایت تشکل‌های دانشجویی است
دکتر جعفر سعیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور شنبه در مراسم معارفه معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه گفت: دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور پایگاه و جایگاهی برای هدایت تشکل‌های دانشجویی است.

وی افزود: جایگاه فرهنگی دانشگاه آزاد نیشابور در سطح استان و ملی جایگاهی متعالی است که امیدواریم با تاسیس این دفتر شاهد ارتقای بیش از پیش آن باشیم.

وی بیان کرد: در امتحانات دانشگاه آزاد آنچه که بر اساس بخشنامه بوده در سامانه دانشگاه آزاد اطلاع‌رسانی شده و در خصوص سایر آزمون‌ها منتظر ارائه دستورالعمل‌های سازمان مرکزی بر اساس وضعیت شهرستان هستیم که جزئیات دانشجویان اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی کلاس‌ها پول سلف، خوابگاه و سرویس به دانشجویان برگشت داده می‌شود ولی شهریه دانشجویی تابع مقررات سازمان مرکزی است.

جایگاه و پناهگاه معنویت در دانشگاه آزاد نهاد مقدس نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری است

امام جمعه نیشابور در این مراسم گفت: برای توسعه نیازمند نیروی انسانی توسعه یافته هستیم زیرا بدون انسان های توسعه یافته پیشرفت میسر نمی گردد و دانشگاه بستر پرورش انسان‌های توسعه یافته است‌.
حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی اظهار داشت: دانشگاه مرکز توانمندسازی انسان‌ها بوسیله علم است و قدرت سیاسی، اجتماعی، نظامی با پیشرفت در علم ممکن می‌گردد اما همیشه در کنار این قدرت باید اخلاق را مد نظر داشته باشیم در غیر این صورت قدرت به فساد منجر می‌شود.
وی ادامه داد: به همین خاطر در اسلام به تزکیه و تعلیم در کنار یکدیگر تاکید شده است و جایگاه و پناهگاه معنویت در دانشگاه آزاد نهاد مقدس نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری است.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه مرکز و کاروان علمی و فرهنگی جامعه است و باید ارتباطات این مرکز با سایر نهادهای فرهنگی همواره برقرار باشد.
وی افزود: دانشگاه باید با پرورش انسان های توسعه یافته درون‌پرور و با برنامه‌ریزی با توجه به نیازهای جامعه برون‌نگر باشد.
وی خاطرنشان کرد: هدایت، حمایت و نظارت رسالت‌های اصلی دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه آزاد اسلامی است.

طبق آمار سهم این دانشگاه از دانشگاه دولتی در بخش تربیت و پرورش مدیران بیشتر بوده است

حجت‌الاسلام جواد مهدوی‌نسب مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های آزاد خراسان رضوی در این مراسم گفت: رشد، اصلاح و استقلال یک جامعه در گرو خواص آن جامعه است.
وی اظهار داشت: خواص هر جامعه پرچمداران آن جامعه بوده و رهبری اصلاحات، خیزش‌ها و رویش‌های جامعه را بر عهده دارند.
وی بیان کرد: خواص اگر در مسیر رسد و تعالی قرار گرفتند آن جامعه پیشرفت می کنند و اگر به رشد منفی، بی‌تاثیری و گوشه گیری دچار شوند آن جامعه رو به انحطاط می‌رود.
وی عنوان کرد: دانشگاه و دانشگاهیان نقش بی‌بدیلی دارند همانطور که مقام معظم رهبری دانشگاهیان را افسران جنگ نرم نامیدند و جنگ نرم بر جنگ سخت تقدم دارد و باید توجه داشت برای عناصری که به ایجاد ناامنی در جامعه به روش‌های مختلف می‌پردازند جو روانی آن برایشان مهم‌تر است.
وی با اشاره به سخن مقام‌معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشگاه ضربان سنج حیات ملی جامعه است اظهار داشت: دانشگاه آزاد در تربیت مدیران، کارمندان، اساتید و کارگران فنی نقش بسیار پررنگی دارد و طبق آمار سهم این دانشگاه از دانشگاه دولتی در بخش تربیت و پرورش مدیران بیشتر بوده است.
وی ادامه داد: به خاطر شیوع کرونا یکسری مشکلات اقتصادی برای دانشگاه آزاد پیش آمده و از دولت و مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود به این بخش نگاه ویژه داشته باشند زیرا وضعیت دانشگاه آزاد در حال حاضر چندان مناسب نیست.
وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد دارای ۲ بال علم و اخلاق است و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در عین حال که متکفل بخش اخلاق است از ریزش‌ها، جوانه ها و نخبگان علمی حمایت می‌کند.


طی این مراسم همزمان با معارفه حجت الاسلام و المسلمین علیرضا غلامی به عنوان معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور آرامگاه شهدای گمنام در این دانشگاه گلباران شد.