سیل بار معاون رئیس جمهور را گرفتار کرد
سیل بار معاون رئیس جمهور را گرفتار کرد
خاتون شرق - سیل شنبه گذشته در شهر بار دکتر سیدمحمد حسینی معاون وزیر پیشین ارشاد و معاون فعلی پارلمانی رئیس جمهور را گرفتار کرد.

سیل شنبه گذشته در شهر بار دکتر سیدمحمد حسینی معاون وزیر پیشین ارشاد و معاون فعلی پارلمانی رئیس جمهور را گرفتار کرد.
وی که به همراه جمعی از مسئولان برای شرکت در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به شهر بار رفته بود در میانه راه با بارش شدید تگرگ و باران روبرو شد و خودرو حامل وی و همراهانش در سیل گرفتار شد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان های نیشابور و میان جلگه نیز از پاکسازی گل و لای سیلاب در جاده ارتباطی شهر بارخبر داد وگفت: پاکسازی گل و لای ناشی از سیلاب در مسیر ارتباطی شهر بار با تلاش گروه‌های راهداری اعزامی طی ۱۰ ساعت کاری از ساعت ۱۲ روز شنبه ۱۵/۲/۱۴۰۳ تا ساعت ۲۲ جمع‌آوری و بلافاصله آمد و شد خودروها برقرار گردید.
مفیدی فر اظهار داشت: وقوع سیلاب در منطقه شهر بار در پی بارش باران شدید شنبه رخ داده بود که موجب بسته شدن محور مذکور شد.
مفیدی فر اظهار داشت : اکیپ اعزامی جهت بازگشایی محور بار شامل یک دستگاه لودر ، دو دستگاه گریدر ، یک دستگاه بولدوزر ، سه دستگاه کامیون ، یک دستگاه تریلی و سه دستگاه سواری و همچنین ۱۵ نفر نیروی راهدار است.
وی ادامه داد : با تلاش راهداران محور مذکور در کمترین زمان ممکن بازگشایی شد و تردد در آن برقرار گردید.
این مقام مسئول بیان کرد : با توجه به حجم بالای ریزش و گل و لای از ارتفاعات کوه در ۲۰ نقطه از این محور تا پایان پاک سازی کامل ( پاکسازی و برداشت گل و لای از روی آبنماها ، دهانه پل ها ، شانه راه و بازگشایی قنوها ) دو هفته زمان نیاز دارد.


رییس اداره راهداری و حمل نقل جاده ای شهرستان های نیشابور و میان جلگه در خصوص حجم گل و لای در این محور افزود : حجم بالای گل و لای که در سطح جاده و شانه راه جاری شده بود حدود بیش از ۲۰۰۰ متر مکعب است که بخشی از آن جهت باز گشایی محور توسط نیروهای راهداری جابه جایی و حمل شده و عملیات برداشت باقی مانده گل و لای پس از بازگشایی محور همچنان ادامه دارد .
مفیدی فر افزود : روستاهای درگیر در سیلاب فصلی محور شهر بار ، دامنجان ، اریه ، درخت جوز ، خانلق ، طاغان و چهار باغ میباشد که همزمان نیروهای راهدار در این محور ها نیز مشغول به خدمت رسانی هستند .
وی در ادامه افزود : بارش باران و جاری شدن سیلاب در محورهای روستای عشق آباد – سوله ، کلاته میدان و عبدالله گیو – فیروزه محدوده روستای زرنده در محور نیشابور – سرولایت نیز باعث جاری شدن گل و لای در سطح راه شده بود که توسط نیروهای راهدار پاکسازی گردید .
وی در پایان در ارتباط با خسارات ناشی از این سیلاب ها بیان کرد : خسارت ناشی از سیلاب ها به محورهای ارتباطی این شهرستان از سوی کارشناسان راهداری در دست بررسی بوده و میزان خسارت اطلاع رسانی خواهد شد.

خسارات یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی سیل در شهربار
رییس اداره راهداری و‌حمل و نقل جاده‌ای شهرستان های نیشابور و میان جلگه از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خسارات سیل در نیمه اردیبهشت سال جاری خبر داد:
به گزارش روابط عمومی اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان های نیشابور ومیان جلگه ٰ مفیدی فر رییس این اداره گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیل در شهرستان نیشابور حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به رویه و ابنیه فنی راه ها خسارت وارد کرد که بخش عمده این خسارت‌های متعلق به محور شهر بار و محور های روستایی مرتبط با این محور میباشد.
این مقام مسئول بیان کرد : کوهستانی بودن محور شهربار و جاری شدن سنگ و گل و لای در آبنماها و سطح جاده و محور‌های روستایی متصل به این محور دلیل مسدود شده این محور بوه است.
مفیدی فر در ارتباط با کندی تردد در این محور افزود : با تلاش راهداران ، این محور در کمترین زمان ممکن بازگشایی شد ولی حجم بالای سنگ و گل و لای که بعضاً به ارتفاع بیش از سه متر نیز رسیده بود ، نیازمند این است که راهداران تا پاک سازی کامل این محور دو هفته متوالی با دستگاه ها مشغول باشند که این امر باعث کندی در تردد این محور شده است .
وی در خصوص خسارات ناشی از سیل در جاده‌های روستایی افزود: محورهای روستایی خسارت دیده از سیلاب ، دامنجان ، اریه ، درخت جوز ، خانلق ، طاغان ، چهار باغ ، عشق آباد ، سوله ، فرعی سلطان میدان و عبدالله گیو – فیروزه محدوده روستای زرنده بوده است .
مفیدی فر در خصوص بخش عمده خرابی ها افزود : بیشترین خرابی ها شامل آبشستگی و تخریب شوت پایین دست آبنما ها ، آبشستگی و تخریب قرنیز و کناره پل ها و همچنین بخش های از رویه راه میباشد.