فاصله‌گذاری اجتماعی در پارک‌ها و خیابان‌های نیشابور دیده نمی شود
فاصله‌گذاری اجتماعی در پارک‌ها و خیابان‌های نیشابور دیده نمی شود
فرماندار نیشابور در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: راجع به مساجد و هیئت‌های مذهبی پروتکل‌های بهداشتی سخت گیرانه اعمال می شود اما در پارک‌ها و خیابان‌ها رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دیده نمی‌شود و مردم به راحتی کنار هم راه می روند. علیرضا قامتی افزود: ما از سمت مردم به خاطر اینگونه رفتارها تحت فشار هستیم و مطالبه عمومی این است که مراکز مذهبی باز شود.

نایب رییس شورای فرهنگ عمومی نیشابور اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که چند مکان مذهبی بازگشایی و تست شود تا در زمان بازگشایی عمومی در وضعیت سفید آمادگی لازم کسب شود.
وی بیان کرد: اقدامات موثری در آذر و دی ماه سال گذشته برای ذخیره سازی ارزاق عمومی و برخی اقلام دارویی در نیشابور به عمل آمد و آمادگی لازم برای بحران اسفندماه ایجاد شد.
وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رفت که تهدیدات اجتماعی کرونا به مسئله امنیتی تبدیل شود و دشمن در فضای رسانه به دنبال این موضوع بود که ناموفق ماند و این موضوع محقق نشد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور گفت: روحانیت و تشکل های مذهبی خود را ملزم به رعایت دستورات ستاد مبارزه با کرونا می دانند و به همین خاطر مساجد، هیئات و محافل مذهبی تعطیل هستند.
حجت الاسلام علیرضا جوان‌شیری افزود: طی این مدت در نیشابور ۶۰ هیئت و تشکل در برنامه های ستاد مبارزه با کرونا و ستاد رزمایش مواسات مشارکت داشته اند و ۱۲ میلیارد ریال کمک‌های مردمی از سوی نمازگزاران و هیئت‌ها جمع آوری شده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی نیشابور با تقدیر از تلاش های نظام سلامت، پویش های مردمی و گروه های جهادی نیشابور برای تللاش‌هایشان در راستای مبارزه با کرونا اظهار داشت: فرهنگ عمومی شهرستان به گونه ای است که مردم به میدان آمدند و شعور، همگرایی و همدلی خود را به یکدیگر نشان دادند.
حجت الاسلام سیدقاسم یعقوبی با بیان اینکه هیچ چیز مقدم بر سلامتی نیست خاطرنشان کرد: باید برای شب های قدر فکری شود تا در صورت مناسب بودن شرایط، مراسم طبق تشریفات بهداشتی برگزار شود.
امام جمعه نیشابور همچنین از تلاش ها و پیگیری های دکتر گرمابی نماینده فعلی نیشابور در مجلس تقدیر کرد و گفت: این خدمات در کمال متانت، عقلانیت، اندیشه ورزی و آرامش انجام شده است.
دکتر حمید گرمابی نماینده فعلی نیشابور و فیروزه که در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی نیشابور در دوره نمایندگی اش حضور یافته بود با تشکر از اعضای این شورا در طول دوره کاری اش اظهار داشت: تا زمانی که درمان قطعی کرونا مشخص نشده باید با حداقل مشکلات زندگی کنیم و با آن کنار بیاییم.

ابتلای ۵۰ نفر از کادر بهداشت و درمان نیشابور به ویروس کرونا

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: تعداد افراد بستری در بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون یک هزار و ۵۴۲ نفر بوده است که از این تعداد یک هزار و ۳۶۷ نفر مرخص، ۵۸ نفر بستری و ۱۱۷ نفر فوت شده‌اند.
دکتر محسن عظیمی نژاد افزود: در این مدت هشت هزار و ۴۷۰ نفر با علائم کرونا به مراکز بهداشتی یک و هفت نیشابور مراجعه کرده و ۱۰ هزار و ۶۰۳ نفر مراقبت قرنطینه‌ای شدند و به حضور در نقاهتگاه‌ها نیاز دیده نشد.
وی اظهار داشت: از مجموع تعداد ۱۶۹ مورد نمونه ارسال شده به آزمایشگاه تهران ۴۴ مورد مثبت اعلام شد و جواب ۲۰ مورد هنوز دریافت نشده است.
وی بیان‌کرد: پس از راه اندازی آزمایشگاه کرونا در مشهد ۴۴۶ نمونه ارسال شد که ۱۶۶ مورد مثبت و ۲۷ مورد هنوز اعلام‌نشده است.
وی ادامه داد: از ششم فروردین ماه که آزمایشگاه کرونای نیشابور راه اندازی شد ۵۱۴ نمونه ارسال شد که ۱۲۶ مورد آن مثبت بوده و هیچ جواب اعلام نشده نداریم و آزمایش ها ساعت ۱۲ هر روز جمع‌آوری و ظرف هفت ساعت نتیجه آن اعلام می شود.
دبیر کارگروه بهداشت و درمان شهرستان نیشابور گفت: تا کنون ۵۰ نفر از پرسنل مراکز بهداشتی درمانی این دانشکده به بیماری کرونا مبتلا شدند که با اقدامات اعمال شده خوشبختانه فوتی نداشتیم و این در حالی است که در برخی شهرستان ها با اینکه تعداد کادر کرونایی کمتری بوده متاسفانه فوتی داشتند.
عظیمی نژاد با اشاره به اینکه متاسفانه طی ۲ روز اخیر تعداد مراجعه به بیمارستان زیاد شده تصریح کرد: نیشابور رتبه دوم ابتلا به کرونا در خراسان رضوی را بعد از مشهد دارد و در این استان همه شهرها در منطقه قرمز هستند و آینده را هم نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم چون ماهیت ویروس شناخته شده نیست و نمی دانیم چه مسیری را طی می‌کند.
رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به نقش نیروهای بسیجی در غربالگری و گندزدایی در سطح شهرستان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: این یک افتخار ابدی برای جمهوری اسلامی است و اتحاد مردم سبب شد که بحران کرونا به فرصت تبدیل شود.
وی بیان بیان اینکه دستور اصلی ۹ جلسه شورای تامین شهرستان نیشابور به مسئله مقابله با کرونا اختصاص داشته تصریح کرد: برنامه های ما همیشه ۱۰ روز جلوتر از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا بود که این نشان دهنده همفکری و هماهنگی بالای مسئولان شهرستان بوده است وگرنه به موفقیت های فعلی نمی‌رسیدیم.

  • نویسنده : حامد صادقی
  • منبع خبر : خاتون شرق