فقط ۱۰درصد از بیماران کرونایی نیشابور قرنطینه را رعایت می‌کنند
فقط ۱۰درصد از بیماران کرونایی نیشابور قرنطینه را رعایت می‌کنند
رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: فقط ۱۰درصد از بیماران کرونایی در حوزه تحت پوشش این دانشکده قرنطینه را رعایت می‌کنند و در حال حاضر قرنطینه عادی و قرنطینه معکوس مهم‌ترین دغدغه ما است.

دکتر محسن عظیمی‌نژاد شامگاه پنج‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: قرنطینه معکوس شامل افراد پرخطر و سالم مانند افراد بالای ۶۵ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و مادران باردار است که در حال حاضر مبتلا نیستند ولی اگر در اجتماع قرار بگیرند امکان ابتلایشان به کرونا زیاد است.
وی اظهار داشت: از شنبه آینده طرح غربالگری در ورودی ادارات شهرستان اجرایی می‌شود و از طریق کد ملی، افراد مبتلا به کرونایی که قرنطینه را رعایت نمی‌کنند شناسایی و جریمه می شوند، در این طرح کد ملی همه افراد مبتلا به کرونا در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده است تا قابل شناسایی باشند.
وی بیان کرد: هزینه درمان یک بیمار کرونایی به طور متوسط ۴ تا ۴ و نیم‌میلیون و بیماران آی سی یو ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان است و از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بالغ بر ۵۰میلیارد ریال برای داروهای بیماران کرونایی در بیمارستان‌های نیشابور هزینه شده که این مبلغ شامل بیمه نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تغییر رنگ وضعیت شهرستان نیشابور یک فرصت و همین‌طور یک تهدید است و اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان ادامه پیدا کند ظرف سه هفته آینده به وضعیت زرد می‌رسیم.
وی عنوان کرد: اگر دوباره تجمعات و دورهمی‌ها شروع شود به وضعیت قرمز رنگی خواهیم رسید که مدت زمان آن کوتاه مدت نخواهد بود و در حال حاضر ۱۷ شبانه‌روز است که در وضعیت قرمز به سر می‌بریم و اگر عده معدودی پروتکل‌های به آشتی را رعایت نکنند عواقب آن دام‌گیر همه افراد جامعه می‌شود.
وی ادامه داد: اگر به وضعیت زرد برسیم امکان برگزاری گردهم‌آیی‌ها با رعایت موارد بهداشتی ممکن می‌گردد و پس از رسیدن به وضعیت نارنجی ۲هفته فرصت خوایم داشت تا با بررسی آمار میزان موفقیت را اندازه‌گیری کنیم و در حال حاضر هم شیب نزولی آمار مبتلایان بسیار آرام است.
وی اظهار داشت: آبان امسال مرگبارترین ماه دوره همه‌گیری کرونا بود. در این ماه بیش از ۹هزار تست PCR با نمونه‌های جمع‌آوری شده از ۱۰ مرکز در نیشابور و فیروزه و زبرخان انجام‌ شد و از ابتدای شیوع کرونا ۱۰ نوازد مبتلا به کرونا در نیشابور به دنیا آمده و ۱۰مادر باردار داشته‌ایم که از این تعداد ۲ نوزاد و ۲ مادر فوت کرده است.
وی بیان کرد: طی هشت سال جنگ‌ تحمیلی ۲۳۰۰ شهید نیشابور تقدیم انقلاب کرد و تعداد کشته‌ها در روز ۸دهم بود ولی امروز تعداد کشته‌ها بر اثر کرونا ۳ممیز ۲دهم و ۴برابر آن زمان است.
وی خاطرنشان کرد: ۱۴ درصد از بستری‌ها و ۲۰درصد از فوتی‌ها مبتلا به دیابت و سه درصد از بستری‌ها و چهار درصد از فوتی‌ها مبتلا به آسم بوده‌ و بیماران قلبی و عروقی هم بسیار باید مراقب باشند و در مناطق تحت پوشش دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور به ازای هر ۱۰هزار نفر جمعیت ۸ نفر فوتی بر اثر کرونا داشته‌ایم.
وی ادامه داد: نارنجی شدن نیشابور به معنای کاهش خطر کرونا نیست و اگر شهروندان با سهل‌انگاری مقررات بهداشتی را رعایت نکنند زمستانی سیاه‌تر از پاییز را در پیش رو خواهیم داشت.
وی افزود: امروز سردرد هم به علایم کووید ۱۹ اضافه شده است و باید مراقب سردردهایی که به راحتی رفع نمی شوند باشیم.
وی گفت: تامین برخی تجهیزات مرکز ناباروری شمس شرق به دلیل تحریم با مشکل مواجه شده‌ و از فروردین ۱۴۰۰ بخش مشکلات قبل از تولد مرکز راه‌اندازی می‌شود.

آخرین آمار کرونا در نیشابور

آخرین وضعیت ۱۳ آذر ماه ۱۳۹۹
آمار کرونا ۱۳ آر ماه ۱۳۹۹
آخرین وضعیت ۱۳ آذر ماه ۱۳۹۹
نگاه کلی به شاخص های بستری به علت کووید ۱۹
تعداد بیماران سرپایی، بستری وفوت
تعداد بستری به علت کووید ۱۹ به تفکیک ماه
بستری و فوت به علت کووید ۱۹ برحسب جنسیت
مقایسه تعداد CPR انجام شده در دانشکده علوم پزشکی نیشابور به تفکیک ماه
مقایسه درصد مبتلایان به کووید ۱۹ بر حسب سن
مقایسه درصد مبتلایان به کووید ۱۹ برحسب محل احتمالی ابتلا
درصد وجود بیماری زمینه ای در بیماران کووید ۱۹
درصد علایم در بیماران کووید ۱۹

پیش بینی ماه آینده

پیش بینی ماه آینده