کسب عنوان قهرمان قهرمانان پاراشنای کشوری  توسط یک نیشابوری
کسب عنوان قهرمان قهرمانان پاراشنای کشوری  توسط یک نیشابوری
خاتون شرق - تیم پاراشنای خراسان رضوی با حضور شناگران استان خراسان رضوی و شناگر نیشابوری آقای علی رشیدآبادی به مربیگری آقای صادق اسدی در مسابقات کشوری این رشته که با حضور ۱۸ تیم در تهران برگزار شد موفق به کسب رتبه اول و ‌عنوان قهرمان قهرمانان پاراشنای کشوری شد.

فاطمه سادات رضوی
تیم پاراشنای خراسان رضوی با حضور شناگران استان خراسان رضوی و شناگر نیشابوری آقای علی رشیدآبادی به مربیگری آقای صادق اسدی در مسابقات کشوری این رشته که با حضور ۱۸ تیم در تهران برگزار شد موفق به کسب رتبه اول و ‌عنوان قهرمان قهرمانان پاراشنای کشوری شد.
علی رشیدآبادی قهرمان قهرمانان پاراشنای کشوری گفت: با جابه جایی ۳ رکورد ملی و کسب ۶ مدال طلا به عنوان قهرمان قهرمانان پاراشنای کشور شناخته شدم.
علی رشیدآبادی افزود: از ۱۲سالگی شروع به ورزش کردم در رشته های مختلف اعم از والیبال نشسته،باستانی،پرتاب نیزه،تیر اندازی و در پرتاب نیزه و باستانی هم مدال کشوری و استانی طلا و نقره کسب کردم، شنا را به صورت حرفه ای  از سن ۱۶ سالگی شروع کردم.
رشیدآبادی گفت: در نیشابور  معلول شناگر فقط من هستم و با افراد سالم تمرین میکنم قبلا با اعضای تیم تمرین میکردم چون در استخر نور تمرین میکردم و هیچ استخر دیگری غیر از نور در اختیار ما برای تمرین نبود از آنجایی که استخر نور مجموعه دانش آموزی است چون دانشجو بودم دیگر نمی‌توانستم با اعضای گروه تمرین کنم و هر روز یک استخر برای تمرین می‌روم با هرکسی که برای تمرین صحبت میکنم می‌گویند شیف ثابت برای تمرین نداریم و مجبورم با سایر مردم عادی تمرین کنم.
وی با اشاره به تعداد اردوی کمی که شرکت کرده است بیان کرد: برای یک شناگر حرفه ای باید حداقل ۶ جلسه در هفته تمرین باشد اما اصلا تمرینی برگزار نمی‌شود و برای هر دوره تمرین در استخر ماهی یک میلیون تومان هزینه می‌کنم و مجبورم خودم را با بدنسازی آماده نگه دارم. من اردو کم شرکت کرده ام اما برای سایر اعضای تیم فکر میکنم چهار اردو برگزار شد و به این‌ مسابقات با سایر اعضای گروه اعزام نشدم، از طریق استان خراسان رضوی بود.
قهرمان توانجوی نیشابوری گفت: سومین دوره حضور من در بازی های پاراشنای کشوری بود و در دوره های قبل مثل این دوره مقام اول را کسب کردم و یکی از افرادی که در مسیر موفقیتم خیلی کمک کرد آقای حمید گلستانی است که اگر نبود و باشگاه بدنسازی اش را رایگان در اختیارم قرار نمی‌داد نمی‌توانستم رکورد ملی را بزنم.
وی با اشاره به این سوال که تیم شنای نیشابور را چه طور تحلیل می‌کند افزود: تیم شنای نیشابور تا زمانی که استخر داشته باشد  و برای تمرین در اختیار تیم قرار بدهند با مربی خوبی که داریم وضعیت خوبی دارد اما زمانی که ما مجموعه ورزشی در اختیارمان قرار ندهند نمی‌توانیم عملکرد خوبی داشته باشیم چون تایم و شیفت تمرین ما ثابت نیست و برای همین وضعیت، به مشکل خورده ایم.
قهرمان قهرمانان پاراشنای کشوری گفت: اگر به بچه ها امکانات برسد این قدرت را دارند که ۱۰۰ درصد در مسابقات پاراآسیایی و پارا المپیک شرکت کنند و می‌توانیم به مدال آوری در این مسابقات امیدوار باشیم.
رشیدآبادی با اشاره به اینکه در چهارسالی که شنا را به صورت حرفه ای شروع کرده سه بار برای رفتن به مسابقات پارآسیایی حقش ضایع شده است بیان کرد: سال اول برای مسابقات آسیایی بحرین اعزام شدم که لحظه رفتن اسمم را خط زدند، سال دوم بهانه اینکه کلاس بندی نداشتم و سال سوم برای بازی های پارا اسیایی هانگژو با ورودی نفر سوم ۱ثانیه اختلاف داشتم که  بخاطر موضوعاتی نشد آن یک ثانیه را بزنم.
وی افزود: بعد از این مسابقه فقط دانشگاه آزاد از من تقدیر کرد چون دانشجوی این دانشگاه هستم و از طرف مسئولین هیچ گونه حمایت و تقدیری نشدم، از پدرومادرم تشکر میکنم که با تمام سختی هایی که بود درکنارم بودند و همچنین از مربی ام آقای صادق اسدی که مثل پدر برایم بود و هرزمان که کاری داشتم یا گرفتاری داشتم با مربی ام درمیان می‌گذاشتم و کمال تشکر را دارم و همچنین از آقای حمید گلستانی مدیریت مجموعه آرتان و آقای دکتر رشید لمیر متخصص تغذیه تشکر می کنم.