کلینیک دندان‌پزشکی اسحاق‌آباد به بهره‌برداری رسید
کلینیک دندان‌پزشکی اسحاق‌آباد به بهره‌برداری رسید
خاتون شرق- مراسم آغاز بهره‌برداری از نخستین کلینیک تخصصی مرکز دندان‌پزشکی خیرساز در زبرخان با حضور محمدجواد حیدرپور مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت و دکتر امیرحسام علیرضایی رئیس مرکز مدیریت پیوند معاونت وزارت بهداشت برگزار شد.

مراسم آغاز بهره‌برداری از نخستین کلینیک تخصصی مرکز دندان‌پزشکی خیرساز در زبرخان با حضور محمدجواد حیدرپور مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت و دکتر امیرحسام علیرضایی رئیس مرکز مدیریت پیوند معاونت وزارت بهداشت برگزار شد.

دکتر حامد سلیمانی سرپرست واحد مشارکت های مردمی، سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در این‌مراسم‌گفت: شهر اسحاق‌آباد غنی از بزرگان و نیک‌اندیشانی مانند جناب حاج آقای یوسفی است که طی ۲ سال اخیر اقدامات ارزشمندی در حوزه ارتقای زیرساخت‌های بهداشت و درمان انجام داده‌اند و ظرف ۶ماه پایگاه اورژانس ۱۱۵اسحاق‌آباد را که یکی از نیازهای فوری و ضروری بود احداث کردند و قول ساخت یکی کلینیک دندانپزشکی را دادند که امروز شاهد آغاز بهره‌برداری از این طرح بزرگ هستیم و سطح خدماتی که در این مرکز ارائه می‌شود بی نظیر است.

وی افزود: با توجه به اینکه به خاطر هزینه‌های گران و دسترسی به متخصص خدمات تخصصی در سطح مراکز بهداشت ارائه نمی‌شود سبب شده این طرح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شود.

وی گفت: این طرح خیرساز و جمعیت ۱۰هزار نفری را در منطقه کم‌برخوردار با تعرفه دولتی پوشش می‌دهد و در شمال شهرستان زبرخان کلینیک دندانپزشکی درود و امروز در جنوب زبرخان کلینیک دندان‌پزشکی اسحاق‌آباد با تعرفه دولتی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: با اخذ مجوز و راه اندازی کلینیک ویژه مستقل در زبرخان در حال حاضر ۱۵متخصص در این شهرستان ارائه خدمات می‌کنند و همزمان با خدمات دندان‌پزشکی خدمات پاراکلینیکی هم ارائه می‌شود.

وی گفت: در ۶ماه ابتدای امسال بیش از ۸۵۰خدمت تخصصی دندان‌پزشکی در کلینیک دندان‌پزشکی درود به شهروندان زبرخان ارائه شدو با راه‌اندازی کلینیک دندان‌پزشکی درود حتی از نیشابور هم مراجعه کننده داشتیم و گاه بیش از یک ماه تا ۴۵روز بیماران در نوبت بودند که نشان‌دهنده نیاز به راه‌اندازی کلینیک اسحاق‌آباد بود.

وی افزود: در شهرستان زبرخان ۲دستگاه گرافی دهان و دندان توسط خیران اهدا شده و مجوز یک دستگاه یونیت دندان پزشکی برای اسحاق‌آباد گرفته شده که با پیگیری‌های انجام شده قرار است به صورت رایگان تحویل شود و حداکثر تا یک‌ماه آینده این یونیت به مجموعه کلینیک دندان‌پزشکی اسحاق‌آباد اضافه می شود و به یک دستگاه OPG هم برای شهرستان ۷۰هزهر نفری زبرخان نیاز داریم که با تامین آن سطح خدمات بهداشتی افزایش خواهد یافت و امیدوارم مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: خدمات خیرین زبرخان ستودنی است و با نگاه ویژه دکتر درودی به مناطق کم برخوردار امیدوارم در آینده نزدیک شاهد افزایش سطح خدمات بهداشتی در این مناطق باشیم.

امروز کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی شهر اسحاق‌آباد با مشارکت خیرسلامت حاج حسین یوسفی به مساحت ۸۰۰مترمربع و یکصد مترمربع زیربنا با هزینه ۲۰میلیارد ریال با حضور مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت و رئیس مرکز مدیریت پیوند معاونت وزارت بهداشت به بهره‌برداری رسید.