۱۱رکورد در فولاد خراسان به ثبت رسید
۱۱رکورد در فولاد خراسان به ثبت رسید
مدیر عامل فولاد خراسان گفت: طی ۹ماه گذشته ۱۱ رکورد در فولاد خراسان به ثبت رسید و نتیجه آن برای دشمنان که با تحریم‌ها به دنبال زمین‌گیر کردن ما بودند ناامید کننده است.

کسری غفوری دوشنبه آستانه ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمد صارمی خبرنگار ایرنا و “روز خبرنگار” در نشستی با خبرنگاران نیشابور‌ افزود: سال گذشته مجتمع‌های فولادی کشور موفق شدند ۱۰ و یک دهم میلیارد دلار ارزآوری داشته باشند که در سال ۹۹ تلاش داریم این میزان به ۱۰ و ۶دهم میلیارد دلار برسد.
وی اظهار داشت: تغییر حاشیه سود فولاد خراسان در بورس طی فصل بهار ۹۹ به زمستان ۹۸ به میزان ۱۵۱ درصد بوده در حالیکه این میزان برای فولاد مبارکه، فولاد کاوه جنوب، فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان و ارفع به ترتیب ۶۶، ۳۲، ۳۹، ۱۱۳ و ۴۳ درصد بوده است.
وی بیان کرد: اتفاقی که فولاد خرسان را با سایر فولادی‌های کشور متمایز می‌کند این است که تغییر حاشیه سود در بهار ۹۹ نسبت به بهار ۹۸ به میزان ۱۵۱ درصد رشد داشته در حالی‌ که این میزان برای فولاد مبارکه، فولاد کاوه جنوب، فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان و ارفع به ترتیب منفی ۱۰، ۲۹، ۱۰، ۲۲ و ۱۰ درصد بوده است.
وی تصریح کرد: با وجود اینکه ترامپ به طور مستقیم در تحریم‌ها به فولاد خراسان اشاره کرد و این مجموعه برای سومین بار تحریم شد در سال ۹۸ بالغ بر ۷۹درصد سودخالص در این مجتمع شناسایی شد، ۱۱۰ درصد سوددهی فولاد خراسان نسبت به سال قبل افزایش یافت و رتبه اول را در بین فولاد سازان کسب کرد.
وی خاطرنشان کرد: این‌ موفقیت‌ها با همکاری و تعامل جمعیت هفت هزار نفری فولاد خراسان ممکن شده و تمام تلاش ما این بوده و هست که همه پرسنل و کارکنان فولاد در سود حاصل از این موفقیت‌ها سهیم شوند.
وی ادامه داد: نیشابور بواسطه بزرگانش مانند خیام و عطار در جهان شناخته می‌شود و فولاد خراسان می‌تواند یک ستون اقتصادی و توسعه فرهنگی و کارآفرینی را برای نیشابور رقم بزند.
وی افزود: امروز هر آنچه که اتفاق می‌افتد به سرعت در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر می‌شود و فضای مجازی سفره معیشت رسانه‌های شناسنامه‌دار را کاهش داده است.
وی گفت: خبرنگاران مبشران خرد و آگاهی هستند و امروز نیاز واقعی جامعه ما ارسال اخبار امیدوار کننده است و نتیجه این نشست تفاهم نزدیک‌تر فولاد خراسان با خبرنگاران به دور از سلایق جناحی و سیاسی است و فولاد خراسان به منظور توسعه شهر نیشابور و کشورمان از رسانه های نیشابور حمایت می‌کند.
مجتمع فولاد خراسان در منطقه ای به مساحت ۱۴۰۰ هکتار، واقع در ۱۵ کیلومتری شمال غرب شهرستان نیشابور به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد در شرق کشور، از سال ۱۳۸۰ به بهره برداری رسید. 
مجتمع فولاد خراسان (سهامی عام) درسال ۱۳۶۹ با سرمایه اولیه ۱.۵ میلیارد ریال با مشارکت شرکت ملی فولاد ایران و بانک سپه تاسیس و با نام نورد فولاد خراسان به ثبت رسید و در سال ۷۴ نام آن به شرکت مجتمع فولاد خراسان تغییر یافت.
از کل سهام مجتمع فولاد خراسان ۵۱.۴۴ درصد به صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، ۳۲.۱۶ درصد به شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، ۱۳.۳۳ درصد به موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان و ۳.۰۷ درصد به سایر سهامداران تعلق دارد.
این مجتمع در منطقه ای به مساحت هزار و ۴۰۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری شمال غرب نیشابور قرار دارد و شامل شش کارخانه گندله سازی با ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن در سال، دو واحد احیای مستقیم با ظرفیت ۱.۶ میلیون تن، دو واحد فولادسازی با ظرفیت ۱.۴ میلیون تن و کارخانه نورد با ظرفیت تولید سالانه ۶۴۰ هزار تن است.

  • منبع خبر : خاتون شرق