۲۰ درصد مراکز مخابرات روستایی نیشابور اینترنت ندارند
۲۰ درصد مراکز مخابرات روستایی نیشابور اینترنت ندارند
فرماندار نیشابور گفت: در حال حاضر روستاهای این شهرستان زیرپوشش یکصد مرکز مخابرات هستند که از این تعداد حدود ۲۰ درصد اینترنت ندارند.

علیرضا قامتی روز دوشنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های مخابرات، راه و کشاورزی در بخش سرولایت نیشابور افزود: در سال تحصیلی جدید در روستاهایی که به دلیل شیوع کرونا امکان تشکیل کلاس حضوری وجود ندارد توسعه امکانات مخابراتی و اینترنت به طور جدی در دستور کار قرار دارد تا دانش آموزان دچار عقب‌ماندگی تحصیلی نشوند.

وی با بیان اینکه هشت روستای بخش سرولایت نیشابور اینترنت ندارد ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا روستائیان نمی‌توانند بدون فراهم آمدن بستر لازم از امکانات آموزش مجازی برخوردار شوند.

فرماندار نیشابور گفت: امسال در هفته دولت در حوزه مخابرات بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال طرح به بهره‌برداری می‌رسد و پارسال نیز با پیگیری‌های انجام شده اعتبارات توسعه مخابرات روستایی اختصاص یافت.

وی افزود: برای پوشش ۹۰ روستای نیشابور که زیرپوشش تلفن همراه قرار ندارند احداث ۳۴ سایت در دستور کار قرار گرفت که از این‌تعداد ۲۴ سایت به همراه اول و ۱۰ سایت به ایرانسل واگذار شد.

قامتی ادامه داد: در حال حاضر ارائه اینترنت بر بستر فیبر نوری تنها در شهر نیشابور امکان‌پذیر است و در ۶۰ نقطه تعداد ۲۸۰ پورت جدید راه‌اندازی شده و همه این خدمات در حالی انجام شده که مخابرات با مشکل تامین نیروی انسانی روبروست.

وی گفت: طی هشت ماه گذشته ۱۴ نمایندگی ادارات دولتی به بخش سرولایت افزوده شده و قرار بر این است گازرسانی این بخش هم تا پایان سال کامل گردد.

فرماندار نیشابور با بیان اینکه شاخص راه بخش سرولایت نسبت به شهرستان عقب‌ماندگی دارد افزود: در بخش سرولایت با مدل جدید برنامه‌ریزی ۱۲۸ لیتر در ثانیه کسری آب داریم.

وی ادامه داد: در این چارچوب توزیع متوازن خدمت و اعتبارات در نیشابور به طور جدی در دستور کار قرار دارد و باید اولویت‌های بخش سرولایت با همکاری معین‌های اقتصادی این بخش مشخص و بر این اساس برنامه‌ توسعه ۲۰ ساله‌ تدوین و تنظیم گردد.

قامتی گفت: انسجام و وحدت مدیریتی در نیشابور شکل گرفته و جزیره‌ای کار نمی‌کنیم و در این راستا سند توسعه نیشابور تنظیم شده و برش بخش‌های آن ابلاغ می‌شود.