۷۵ مدرسه فرسوده در نیشابور وجود دارد
۷۵ مدرسه فرسوده در نیشابور وجود دارد
رئیس اداره آموزش و پرورش نیشابور گفت: مطابق‌آخرین بررسی های صورت گرفته ۷۵ مدرسه فرسوده در نیشابور‌وجود دارد که احتیاج به مرمت و بازسازی دارد.

علیرضا کلیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار افزود: برای سال تحصیلی جدید ۵۰۰ نفر‌ نیرو ۷۲ کلاس درس کم داریم که به دنبال جایگزین کردن آن ها با روش های مختلف هستیم.

وی ‌درخصوص سوال خبرنگاران درباره تبعیضاتی که درحوزه آموزش مدارس غیردولتی و دولتی قراردارد گفت:ما مدارسی راهم داریم که دولتی اند واز راندمان بسیار بالایی برخوردارهستند که حتی مدارس نمونه، شاهد و تیزهوشان در این دسته بندی قرار می‌گیرند. وی درخصوص اینکه این مدارس مبالغ نسبتا بالایی دریافت می کنند وقطعا دانش آموزان این چنین مدارس از عملکرد بالایی بایدبرخوردارباشند افزود:ما همچنین مدارس معمولی زیادی را هم داریم که از عملکرد بالایی برخوردار هستند و ما نمی توانیم بگویم همه مدارس دولتی بد هستند و مدارس غیردولتی از آنها بهتر است. ما درآزمون های بین المللی چه جایگاهی را داریم؟ باید قبول داشته باشیم که بخشی ازنوع خواسته ما، ناشی از تعلیم و تربیت است و مایادگیری را فقط دردانستن می دانیم وعملکرددانش آموز و فرزند خود را درکارنامه خلاصه می کنیم،آیا این قضاوت درست است؟
وی بیان کرد:دانش آموز رضاصادقی که درروستای چکنه تحصیل کرده است برنده سه المپیاد ریاضی دنیا شده و فرزند خودم که درهمان روستا تحصیل کرده است درنیشابوردرسال چهارم تحصیلش نفراول شده است و به این افتخار می کنم که فرزندم در روستادرس خوانده است.

آموزش و پرورش فقط خواندن ونوشتن و حساب کردن نیست

کلیدری عنوان کرد: نگاه رفتاری مردم به آموزش و پرورش غلط است ما نباید این تفکر راداشته باشیم که مسئول یادگیری فقط معلم است. چرا ما براساس کارنامه تعلیم و تربیت راقضاوت می کنیم؟

وی ادامه داد: ازلحظه ای که دانش آموز شش ساله وارد کلاس می شود و معلم حتی نحوه گرفتن مداد را به او می آموزد تعیلم و تربیت آغاز می شود، ما باید به هوش عاطفی و هیجانی بچه ها در این حوزه بیشتر توجه کنیم، هیچ وقت نمی گویم در آموزش و پرورش مشکلی وجود ندارد اما می بایست دید مردم نسبت به این اداره فرق کند.

وی درخصوص سوال خبرنگاری که چه تعداد مدرسه درشهرستان وجود دارد که دارای سند نیستند گفت: ما ۴۵۳ ملک شامل مدرسه و زمین داریم که از این تعداد ۸۰ سند تنظیم شده و۴۰ مورد تا پایان مرداد انجام می شود که به تعداد ۱۲۰ می رسیم که قبل ازسال ۹۹ تعداد خیلی کمی از این املاک دارای تاسیس سند بودند.


وی درخصوص اختلاف آموزش و پرورش و بهزیستی در مورد مهدهای کودک‌و پیش دبستانی ها گفت: قانون می گوید صدور مجوز برای آموزش افراد زیر۲۰سال صرفا به آموزش و پرورش و درهیچ دستگاه ومرجع دیگری نباید باشد اما متاسفانه بعضی دستگاه ها خلاف می کنند وما ابزاری برای برخورد بااین دستگاه ها را نداریم وباید مراجع نظارتی به این حوزه ورود پیدا کنند که شما باچه مجوزی خلاف قانون خدمات ارائه می دهید؟ ودر همین خصوص صراحت دارد که صدور مجوز پیش دبستانی با آموزش و پرورش است و همچنین برای مهدکودک ها صدور مجوز با بهزیستی و تولید محتوای آنها با آموزش و پرورش است یا حداقل می بایست تولید محتوایه آنهارا این اداره تایید کند که نه تنها درنیشابور بلکه درهیچ جایی این اتفاق نمی افتد واین کاردرستی نیست زیرا این محتوا های که درمهدکودک ها آموزش داده می شود باید ارتباط طولی و عرضی با اهدافی که مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است داشته باشد.

وی ادامه داد: براساس آخرین وضعیت نیروهای زیرمجموعه ما، ۴۵ نیرو از سطح شهرستان خارج شده اند و ۶۸ نیرو به ما اضافه شده و ما به علت اینکه مرکز قطب هستیم از دانشگاه فرهنگیان بهره مند نمی شویم و نیرو های این دانشگاه به اطراف مثل سرولایت،زبرخان و فیروزه انتقال داده می شوند.

سال تحصیلی جدید راباسالی که گذشت مقایسه نکنید


کلیدری اظهار کرد: سال گذشته در حوزه آموزش مجازی و هنگام شیوع کرونا هیچ گونه آمادگی نداشتیم وقافل گیرشدیم اما برای سال جدید تمهیدات بسیار زیادی صورت گرفته و زیر ساخت هاوبرنامه ریزی های لازم را فراهم کرده ایم‌.وی ادامه داد: علی رغم این‌مشکلات دلیل اینکه نیشابور در سطح استان اول شد این‌بود که منتظر خبراداره کل و وزارتخانه نماند وخود شهرستان برنامه ریزی های لازم را انجام دادو درقالب فاز اجرایی ازتاریخ ۱۴ اسفند مدارس ما شروع به فعالیت مجازی کردند، درصورتی که شبکه شاد بعد از عید راه اندازی شد.

وی در خصوص در صد استفاده از شبکه شاد در شهرستان گفت: فعالیت های مجازی از معلمان، دانش آموزان و اولیا به صورت جداگانه نظر سنجی شده است. شبکه شاد از دید معلمین ۶۹ درصد، ازدید دانش آموزان ۷۴ درصد و ار دید اولیا ۷۳ درصد مورد استفاده قرار گرفته است. وی بیان کرد: تماس تلفنی نیز ازدید معلمان ۵۰ درصد، دانش آموزان ۱۰درصد و اولیا ۷ درصد استفاده شده است‌. همچنین استفاده ازتلگرام ازدیدگاه معلمان ۸۵ درصد،دانش آموزان ۷۷ درصد و اولیا ۷۲ درصد بود است.

  • منبع خبر : خاتون شرق