۹۰درصد نیروهای متخصص فولاد خراسان بومی نیشابور هستند
۹۰درصد نیروهای متخصص فولاد خراسان بومی نیشابور هستند
فرماندار نیشابور گفت: بالغ بر ۹۵ درصد از پرسنل مجتمع فولاد خراسان بومی نیشابور و ۹۸درصد بومی خراسان رضوی و در بخش نیروهای متخصص هم ۹۰ درصد بومی نیشابور هستند.

علیرضا قامتی یکشنبه در مراسم آغاز بهره‌برداری از طرح‌های جدید مجتمع فولاد خراسان گفت: آنچه که به حق از سوی شهروندان درباره فولاد خراسان مورد توجه قرار دارد میزان اشتغالزایی این مجموعه است و امروز ۲هزار و ۵۷۰ نفر در مجموعه فولاد خراسان به صورت پیمانکاری و مستقیم مشغول به کار هستند که از این تعداد یک‌ هزار و ۴۰۰ نفر پرسنل فولاد هستند.
وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که به خاطر شیوع کرونا انتظار می‌رفت بهره‌برداری از طرح‌های جدید با وقفه مواجه شود ولی طی این مدت چندین طرح ارزشمند از لحاظ فنی و ریالی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید و آغاز بهره‌برداری از خط جدید کارخانه نخریسی با محوریت آستان قدس رضوی و آزمایشگاه کنترل کیفی خط گندله‌سازی فولاد خراسان با هزینه بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال از مهمترین این طرح‌ها بوده است.
وی اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا مجموعه فولاد خراسان با اهدای تجهیزات پزشکی و بسته‌های کمک معیشتی هر کدام به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و ۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به دانشکده علوم پزشکی و خانواده‌های کم‌ برخوردار نیشابور گام ارزشمندی در جهت مبارزه با این ویروس منحوس برداشته است.
وی تصریح کرد: در حوزه زیست محیطی هم اقدامات خوبی در این‌مجموعه انجام شده و با توجه به اینکه معمولا در این نوع مجتمع‌های صنعتی سرانه فضای سبز بین۲۰ تا ۳۰درصد از فضای موجود می‌باشد در مجموعه فولاد خراسان با یک هزار و ۴۰۰ هکتار وسعت ۴۰۰ هکتار به تاسیسات و ساختمان‌ها و ۷۰درصد از یک‌هزار هکتار باقیمانده به ایجاد کمربند سبز با آبیاری تحت فشار اختصاص یافته است.