۹۷درصد تولید دارو در داخل کشور انجام می‌شود
۹۷درصد تولید دارو در داخل کشور انجام می‌شود
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز ۹۷درصد تولید دارو را خودمان در داخل انجام می دهیم و برای افزایش کیفیت آن نیازمند سعی و تلاش بیشتر هستیم.

دکتر بهرام عین‌اللهی در آئین بهره‌برداری از ۵۰ طرح‌ بهداشتی و درمانی در استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، لرستان، سیستان‌وبلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد، فارس،آذربایجان غربی، کرمانشاه و اصفهان به صورت متمرکز از طریق ویدئو کنفرانس اظهار داشت: شعار اصلی دولت سیزدهم “خودباوری و ما می‌توانیم” است و با تولید واکسن برکت ثابت شد ما در همه مراحل می‌توانیم نیاز مردم را برطرف کنیم.
وی اظهار داشت: امروز توفیق آن را داریم در این مراسم که به همت بنیاد برکت رقم خورده ۵۰ طرح بیمارستانی و مرکز بهداشتی و درمانی به بهره‌برداری می‌رسد و بهره‌برداری از این طرح‌ها نمایان‌گر توزیع عادلانه مراکز درمانی در استان‌ها و مناطق محروم است که از شعار‌های مهم دولت سیزدهم است.
وی بیان کرد: بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از برکات مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است که با شعار تلاش با برکت برای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در مناطق محروم را در جهت ارتقای سلامت مردم در دستور کار دارند.
وزیر بهداشت گفت: هدف کاری که امروز شاهد آن هستیم تولید واکسن برکت است که از واکسن‌های موفق در ایران و دنیا است که با عزم این عزیزان به سرانجام رسیده است.
دکتر بهرام عین‌اللهی اظهار کرد: زمانی که سیاست با سلامت گره خورده بود کاری که پنج تا ۶ سال طول می‌کشید به همت مجاهدان و دانشمندانی که دراین طرح شرکت کردند در مدتی کم با زحماتی زیاد انجام دادند که جای تقدیر و تشکر دارد و ملت ما امروز با زحمات این دوستان‌نجات پیدا می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: در همه جای کشور تقاضا برای واکسن برکت وجود دارد که امیدوارم با راه‌اندازی سایر خطوط تولید این واکسن به اندازه کافی تامین شود و هر حرکتی که انقلابی و مردمی باشد مانند دوران دفاع مقدس به نتیجه می رسد و مردم هرگز این مجاهدت‌ها را فراموش نکرده و در تاریخ کشور ما باقی خواهد ماند و در شرایطی تولید ماسک انجام شد که به ما ماسک نمی‌دادند و با کمک بنیاد برکت ماسک و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز تولید شد.
وی گفت: امروز جمعیت به سمت سالمندی پیش می‌رود که خطر بزرگی است و به عنوان‌کشوری پویا نیاز به نسل جوان و فعال داریم و افزایش جمعیت یکی از برنامه‌های مهم است.
وی اظهار کرد: باید در مناطق محروم با حضور پزشکان مشکلات مردم مرتفع شده و هزینه‌های درمانی کاهش یابد و بهره‌برداری از این طرح‌ها برای دسترسی مردم به امکانات بهداشتی با کمترین هزینه و توزیع عادلانه امکانات است.