تیم کشتی باچوخه شهرداری گرماب مقام اول مسابقات کشوری را کسب کرد
تیم کشتی باچوخه شهرداری گرماب مقام اول مسابقات کشوری را کسب کرد
خاتون شرق - روز پنجشنبه ششم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گود کشتی با چوخه پهلوان شورورزی شهر گرماب، میعادگاه دوستداران این ورزش پهلوانی و ۲۱۵ کشتی گیر از سراسر خراسان بزرگ بود تا برای کسب مقام قهرمانی پنجه‌درپنجه افکنند.

روز پنجشنبه ششم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گود کشتی با چوخه پهلوان شورورزی شهر گرماب، میعادگاه دوستداران این ورزش پهلوانی و ۲۱۵ کشتی گیر از سراسر خراسان بزرگ بود تا برای کسب مقام قهرمانی پنجه‌درپنجه افکنند.
بیست‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرامیداشت شهدای گرماب درحالی آغاز شد که ازدحام تماشاگران و دوستداران کشتی با چوخه بر هیجان مسابقات افزود و تا غروب آفتاب و برگزاری آخرین مسابقه بر حساسیت مسابقات افزوده شد.


به گفته علی گرمابی شهردار گرماب و مسئول برگزاری این مسابقات ،در این دوره بیش از ۲۰ هزار تماشاگر از این مسابقات بازدید کردند و همه هزینه این برنامه از طریق کمک‌های مردمی و خیرین و حامیان مالی بویژه مجتمع فولاد خراسان، شرکت صنایع غذایی طبیعت،اداره کل ورزش و جوانان و ستاد مبارزه با مواد مخدر تامین گردید.
گرمابی با اشاره به پیشینه ورزش پهلوانی کشتی با چوخه در این منطقه گفت: از گذشته‌های دور این ورزش در میان اهالی منطقه طرفداران زیادی داشته و همواره تعداد قابل توجهی از پهلوانان گرماب در مسابقات کشتی حضور دارند که نشانه توجه ویژه اهالی به این ورزش پهلوانی است.


وی اظهار کرد: در این دوره از مسابقات با فراخوانی که داده شد،کشتی‌گیرانی از ۲۲شهرستان استان های خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی از جمله نیشابور،فیروزه، تربت‌جام، تربت‌حیدریه، بجنورد، اسفراین، شیروان، قوچان،درگز، سرخس،رضویه، مشهد، چناران و سبزوار در بزرگ ترین گود با چوخه استان خراسان رضوی حضور یافتند و در پنج وزن به رقابت پرداختند.
وی گفت: در این دوره از مسابقات در رده‌بندی تیمی تیم‌های شهرداری گرماب با ۴۶ امتیاز، تربت جام با ۳۸ امتیاز و اسفراین با ۲۶ امتیاز مقام های اول تا سوم را کسب کردند.


شهردار گرماب با اشاره به اینکه هنوز گود کشتی با چوخه گرماب تکمیل نشده گفت: برای تکمیل سکوهای این گود و ایجاد امکانات رفاهی و بهداشتی حدود ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است که امیدواریم با همت مسئولان و نمایندگان و با تامین این اعتبار، سال آینده شاهد برگزاری این مسابقات با کیفیت بیشتری باشیم.

نوجوانان و کشتی گیران گرماب نیازمند احداث سالن کشتی
وی همچنین با تقدیر از حمایت های دکتر سلیمانی منتخب مردم شریف شهرستان های نیشابور، فیروزه ،زبرخان و میان جلگه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، فرماندارو اعضای شورای تامین و اداری شهرستان فیروزه و شورای اسلامی شهر گرماب در برگزاری هرچه بهتر این مسابقات اظهار کرد: استعدادهای ورزشی فراوانی در بین کودکان و نوجوانان گرماب وجود دارد که نیازمند استعدادیابی،کشف و پرورش است و برای این منظور تلاش کرده‌ایم تیم‌های مختلف ورزشی در این شهر تشکیل شود اما از نظر فضای استاندارد ورزشی و وسایل ورزشی دچار کمبود هستیم.


طی این مدت با همکاری شورا در حال پیگیری و رایزنی برای احداث یک سالن کشتی در شهر گرماب هستیم و با توجه به استعدادهای فراوانی که در این حوزه در گرماب وجود دارد این یک ضرورت و اولویت است.
شهردار گرماب همچنین با بیان اینکه کشتی با چوخه بیشتر از آنکه یک ورزش باشد، یک سنت و فرهنگ است، خواستار توجه جدی تر مسئولان ذی ربط به این آیین فرهنگی ورزشی شد.


وی در پایان با تقدیر از همه شهروندان گرماب که در برگزاری بیست‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری کشتی باچوخه گرامیداشت شهدای گرماب نقش فعالی داشتند از ایشان خواست با ارائه نظرات و پیشنهادات خود شهرداری گرماب را در اجرای هرچه بهتر طرح‌های عمرانی و فرهنگی یاری کنند.

نفرات برتر اول تا سوم بیست‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری کشتی با چوخه شهر گرماب:

وزن ۶۶ کیلو گرم: حمید قدیمی از شهرداری گرماب، مهدی قدیمی از اسفراین، حسن گروهی از چناران
وزن ۷۴ کیلوگرم: نوید میرزاپور از تربت جام، سعید چادرنشین از اسفراین حسین فاطمی از اسفراین
وزن: ۸۴ کیلوگرم: مجید محمدآبادی از شهرداری گرماب، پویا حسن زاده از شیروان، حامد قرایی تربت جام
وزن ۹۶ کیلوگرم:حامد میرزاپور از تربت جام، مجتبی صبوری از شهرداری گرماب، مصطفی اسکندری از قوچان
وزن ۹۶+ کیلوگرم: احمد یزدان پناه از کلات، فرزین شهباز از شهرداری گرماب، مرتضی علیزاده شهرداری گرماب

لازم به ذکر است شهر گرماب با ۶هزار نفر جمعیت در حدود ۲۰کیلومتری مرکز شهرستان فیروزه قرار دارد و از فروردین سال ۱۴۰۰ به شهر ارتقا یافته است.