به گزارش خاتون شرق سیدقاسم موسوی با اشاره به اینکه پس از اعمال محدودیتهای اینترنت و کاهش دسترسی به شبکههای اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام و واتساپ مرسولات اداره پست نیشابور ۴۰ تا ۵۰درصد کاهش یافته اظهار کرد: بالغ بر ۳۲فروشگاه اینترنتی فعال در نیشابور با اداره پست همکاری میکردند و بیشتر مرسولاتشان شامل لباس، فیروزه و سوغات نیشابور مانند نبات و فیروزه بود که فعالیتشان کاهش چشمگیری داشته و تعداد مرسولات یک فروشگاه اینترنتی که روزانه ۷۰ تا ۸۰ مرسوله داشته در حال حاضر به صفر رسیده و نامهرسانهای این اداره روزانه به طور میانگین ۱۳۰ نامه توزیع میکردند که به ۴۰مورد رسیده و باجه دولتی این اداره که روزانه به طور میانگین ۶۰۰مرسوله قبول میکرد اینمیزان به ۲۵۰مرسوله رسیده است.
وی با اشاره به اینکه طی ۲ماه گذشته اداره پست نیشابور بیشترین کاهش در مرسولات پستی را داشته گفت: این اداره از ابتدای امسال رتبه اول یا دوم درآمدی در استان خراسان رضوی داشته اما به خاطر این مسائل درآمدمان به نحو چشمگیری کاهش یافت و طی پنج سال گذشته با وجود افزایش چندین برابری هزینهها و تجهیزات اما هزینه خدمات پستی فقط ۲۰درصد افزایش یافته است.
رئیس اداره پست نیشابور، فیروزه و زبرخان گفت: با افزایش ابعاد و وزن مرسولات پستی تا یک و نیم متر و ۴۰کیلوگرم برای افزایش درآمدهای پستی با شرکتها و کارخانهها در حال مذاکره هستیم تا مرسولاتشان را از طریق پست انجام بدهند و سرویس ارائه کارت ملی هم به دفاتر پیشخوان واگذار شده است و در حال حاضر روزانه حدود ۵۰کارت سوختبین شهروندان توزیع میشود و در ایاماربعین امسال سرویس پست یافته برای زائران فعال شد تا از این طریق وسایل و مدارک مفقودی که توسط زائران پیدا میشد سریعا به صاحبانشان بازگردانده شود و در حال حاضر هم شهروندان در صورت داشتن مدرک یا وسیله مفقودی میتوانند از طریق سامانه «پست یافته» از پیدا شدن آن اطلاع حاصل کنند.
وی گفت: در حال حاضر ۹۴صندوق پستی در سطح شهرستانهای نیشابور و فیروزه و زبرخان وجود دارد و اداره پست شهرستان نیشابوربا ۳۸ نیرو،۳۶ دفتر پیشخوان شهری، پنج دفتر پیشخوان روستایی، ۲نمایندگی قبول شهری و ۱۶نامهرسان و ۲۸پیمانکار در سطح شهرستانهای نیشابور و فیروزه و زبرخان و بالغ بر ۵۰دفتر پیشخوان است که از این تعداد ۲۶دفتر پیشخوان، خدمات پستی ارائه میکنند.
وی افزود: اداره پست در قدمگاه و فیروزه و نمایندگی قبول مرسولات در شهرک فرهنگیان نیشابور و قدمگاه و ۲۸دفتر ICT در این مجموعه فعالیت دارد و ۱۲ سرویس اعم از سفارشی، پیشتاز، ویژه و خدمات الکترونیکی، سرویس خدمات الکترونیک، طرح اتباع و توزیع کارت سوخت توسط این اداره به شهروندان ارائه میشود اما ساختمان اداره پست نیشابور استاندارد نیست و در زمستان یا تابستان موجب هدررفت انرژی میشود و در زمان مراجعه تعداد زیاد شهروندان گنجایش کافی ندارد.
درآمد اداره پست نیشابور ۴۰درصد کاهش یافت
برچسب ها
شروه و دمام بوشهر در عزای بندرعباس
از نغمه تا نوحه، بوشهر به سوگ نشست
کار مردم را به مردم بسپارید
خاتون شرق- وقتی مردم، فرهنگ را از دل کوچهها و خاطرهها بیرون میکشند و جانی تازه به آن میدهند، تنها کاری که باید کرد، این است: مزاحمشان نشوید! فستیوال «کوچه» در بوشهر یکی از همان تلاشهای صمیمی و خودجوش بود که بیهیچ هیاهوی دولتی، توانست نفس تازهای به بافت تاریخی شهر ببخشد. کوچههایی که زمانی خاموش بودند، با صدای خیامخوانی و موسیقی جنوب، روشن شدند.
از نغمه تا نوحه، بوشهر به سوگ نشست
خاتون شرق- هفته گذشته، وقتی درباره فستیوال مردمی «کوچه» نوشتم و گفتم «کار مردم را به مردم بسپارید»، شاید خیلیها گمان نمیکردند این جمله تا چه حد میتواند معنای عمیقی در دل خود داشته باشد.
پای لنگ رسانهها در فاجعه بندر شهید رجایی
خاتون شرق- آتش در بندر شهید رجایی، نه تنها قلب اقتصادی کشور را سوزاند، بلکه بار دیگر ضعفها و کاستیهای جدی رسانهها در پوشش بحرانهای ملی را نمایان کرد. در حالی که تاکنون شمار جانباختگان این حادثه به دستکم ۴۰ نفر رسیده، هنوز اخبار دقیق و شفاف از تعداد مصدومان و، مهمتر از آن، علت اصلی حادثه منتشر نشده است. خلأ بزرگتر، غیبت رسانههای رسمی در پوشش لحظهبهلحظه و مستقیم این فاجعه است که بار دیگر، ضعف مزمن صداوسیما و رسانههای داخلی در مدیریت اطلاعرسانی بحران را آشکار ساخت.
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.