مجید مفیدیفر در نشست با خبرنگاران افزود: طی یک هفته ۱۲ کیلومتر از علائم راهداری مسیر نیشابور به سبزوار سرقت شد و برای تکمیل علائم راهنمایی و رانندگی در شهرستانهای نیشابور، فیروزه و زبرخان ۵۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.
وی اظهار داشت: طی یک سال گذشته ۸۰۰ کیلومتر از راههای نیشابور با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار خطکشی و ۲۰ مورد از پلها و آبنماهای محورهای نیشابور با ۱۶ میلیارد ریال اعتبار مرمت شد.
وی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته ۶کیلومتر راه روستایی در نیشابور با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال آسفالت شده بیان کرد: امسال ۲۰۰ میلیارد ریال برای احداث راههای روستایی نیشابور در نظر گرفته شده و زیر سازی ۳۰ کیلومتر از این راهها جهت اجرای آسفالت انجام شده است.
مفیدیفر عنوان کرد: طی سه سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات میزان مطلوبیت راههای اصلی کاهش یافته و طی یک سال گذشته ۲قرارداد با پیمانکاران به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال برای لکهگیری هندسی و روکش آسفالت محور نیشابور به مشهد و نیشابور به سبزوار منعقد شده که به دلیل کمبود اعتبارات و قیر با تاخیر مواجه شده است.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال روکش آسفالت گرم محور چکنه به طول ۲کیلومتر با بیش از ۲۰میلیارد ریال اعتبار و راههای روستایی و فرعی باغشن گچ، فدیشه و حشمتیه به طول ۱۱ کیلومتر روکش حفاظتی آسفالت با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال انجام شده و طرح اجرای روشنایی در مسیر روستای اسلام آباد لزگی با اعتبار ۳۰میلیارد ریال در حال اجرا است.
رئیس اداره راهداری نیشابور با بیان اینکه به طور میانگین برای اجرای هر کیلومتر آسفالت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه میشود تصریح کرد: قیمت قیر که ۵۰درصد قیمت آسفالت را تشکیل میدهد طی سه سال گذشته از تُنی ۷۰۰ هزار تومان به هشت میلون تومان رسیده است.
وی گفت: پارسال از میزان اعتبارات نگهداری این اداره ۶۰درصد و اعتبارات طرحهای ملی ۱۰۰ درصد محقق شده است و میزان اعتبارات نگهداری سال ۱۳۹۹ مبلغ ۴۳ میلیارد ریال و امسال ۶۰ میلیارد ریال بوده است.
مفیدیفر اظهار داشت: در محورهای نیشابور نقطه حادثهخیز وجود ندارد اما ۲نقطه پرتصادف داریم و ماهیانه چهار سرعتکاه در محورهای نیشابور اجرا میگردد که به طور میانگین ۵۰ تا ۸۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.
وی ادامه داد: جاده باغرود نیشابور به طول ۹کیلومتر با وجود پرتردد بودن روستایی محسوب میگردد که ایمنسازی آن با اجرای روشنایی و دوربرگردان و سرعتکاه در دستور کار قرار دارد و برای اجرای آن بیش از ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
رئیس اداره راهداری نیشابور گفت: در حال حاضر پنج هزار کامیون،۷۰ اتوبوس، ۱۶ شرکت حملونقل داخلی کالا و هفت شرکت مسافربری در نیشابور فعال است و پارسال ۲میلیون و ۲۲ هزار و ۹۸۸ تُن کالا و یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۳۸ نفر مسافر جابهجا شده است.
وی خاطرنشان کرد: در استان پس از مشهد بیشترین میزان حملونقل کالا از طریق محورهای نیشابور انجام میشود که از اینمیزان ۵۰درصد مختص بارهای مجتمع فولاد نیشابور است.
وی با اشاره به اینکه ۸۰کیلومتر از روستاهای بالای ۵۰ خانوار در نیشابور فاقد آسفالت میباشد اظهار داشت: نیشابور دارای ۲هزار و یکصد کیلومتر راه شهری و روستایی است که از این میزان یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر آسفالت میباشد.
در حال حاضر ۶ راهدار خانه و سه مجتمع رفاهی بین راهی در نیشابور و فیروزه فعال بوده و ۲ مجتمع دیگر در حال احداث است.
۱۳۰میلیارد ریال علائم راهداری نیشابور به سرقت رفت
برچسب ها
راهکارهایی برای کاهش آسیبپذیری شهری
نیشابور در برابر بحران
صنعت استراتژیک فروکروم نیشابور قربانی ناترازی انرژی
طپش فروکروم در قلب نیشابور
فرماندار نیشابور در نشست فرمانداران خراسان رضوی :
اولویت فرمانداران در توزیع اعتبارات دیده نشده است
نیشابور در برابر بحران
خاتون شرق - شهرها، بهعنوان پیچیدهترین نظامهای مصنوع بشر، همواره در معرض تهدیدات ناشی از مخاطرات طبیعی و انسانی قرار دارند. این تهدیدات میتوانند با ایجاد اختلال در عملکرد زیرساختها و خدمات عمومی، تبعاتی جبرانناپذیر برای ساکنان و ساختار اجتماعی–اقتصادی شهر به همراه داشته باشند. در چنین شرایطی، اتخاذ رویکردهای پیشگیرانه و مقاومسازی سیستمهای شهری اهمیت بسزایی دارد. پدافند غیرعامل یکی از راهبردهای اساسی در مدیریت بحران و کاهش آسیبپذیری شهرها در برابر مخاطرات گوناگون است که در سالهای اخیر جایگاه برجستهای در سیاستگذاریهای ملی و محلی پیدا کرده است.
طپش فروکروم در قلب نیشابور
خاتون شرق - ساخت کارخانه فروکروم در نیشابور، طرحی صنعتی است که میتواند چهره اقتصادی این شهرستان را دگرگون کند؛ پروژهای بزرگ در میانه کمبود سرمایهگذاری صنعتی در شرق کشور، که هم فرصت اشتغالزایی گسترده دارد و هم ایران را در تولید یکی از مواد راهبردی صنایع فولاد یک گام به خودکفایی نزدیکتر میکند. حالا نیشابور، شهری با پیشینهای غنی در فرهنگ و تاریخ، در آستانه تبدیل شدن به یکی از قطبهای تولید فروآلیاژ در کشور قرار گرفته است. اما این پروژه چه چشماندازی پیشروی صنعت و محیطزیست نیشابور خواهد گشود.
اولویت فرمانداران در توزیع اعتبارات دیده نشده است
خاتون شرق - در نشست فرمانداران استان خراسان رضوی، مهدی دونده، معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور اظهار کرد: یکی از دغدغههای فرمانداران پهنه و منطقه نیشابور، عدم حضور مدیران کل در شهرستانهای پیرامون است. شهرستانهای نیشابور، سبزوار، تربتحیدریه و مشهد بهعنوان نقاط کانونی، همواره میزبان مدیران استانی و کشوری بودهاند؛ اما سایر شهرستانها نیز این توقع را دارند که مدیران کل استانداری و دستگاههای اجرایی استان در آنها نیز حضور پیدا کنند.
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.