مرسولات پستی خارجی نیشابور ۵۰ درصد کاهش یافت
مرسولات پستی خارجی نیشابور ۵۰ درصد کاهش یافت
رئیس اداره پست نیشابور گفت: از چهار ماه قبل پوشش بیمه‌ای مرسولات پستی فیروزه به خارج از کشور حذف شده و مرسولات پستی خارجی نیشابور ۵۰درصد کاهش یافته است.

سیدقاسم موسوی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی پست افزود: بیشترین مرسولات پستی نیشابور شامل فیروزه، زعفران و گیاهان دارویی بوده و بیشتر این‌مرسولات به مقصد کشورهای امارات، کشورهای جنوب شرق آسیا، اندونزی، آلمان و آمریکا است.
وی با اشاره به اینکه مرسولات ۱۹ فروشگاه اینترنتی در نیشابور از طریق اداره پست انجام‌ می‌شود گفت: روزانه به طور میانگین ۶۰۰ مرسوله سفارش خرید اینترنتی به نیشابور وارد می‌شود و طی یک سال گذشته حدود سه هزار و ۹۰۰ سفارش خرید اینترنتی از نیشابور صادر شده است.
وی اظهار داشت: طی یک سال گذشته میزان مرسولات پستی نیشابور به کشورهای خارجی یک هزار و ۹۶۵ فقره مرسوله وارده و ۶۳۰ فقره صادره بوده است‌.
وی بیان کرد: طی این مدت اداره پست نیشابور ۲۸۹هزار و ۲۳۵ فقره مرسوله صادره و ۶۳۳هزار و ۲۰۹ مرسوله وارده داشته و طی یک سال گذشته نسبت به سال قبل به ترتیب میزان مرسولات پستی صادره و وارده به نیشابور، فیروزه و زبرخان ۲۹ و ۳۲ درصد افزایش یافته است.
رئیس اداره پست نیشابور گفت: میزان توزیع مرسولات پستی در نیشابور به ۹۵درصد افزایش یافته و بدین‌ترتیب مراجعات به اداره پست در شرایط کرونا بسیار کاهش یافته و میزان درآمد اداره پست نیشابور طی ۶ماهه نخست امسال ۲۲میلیارد ریال و این میزان در مدت مشابه پارسال ۱۸میلیارد ریال بوده است.
هنوز اداره‌ پست شهرستان‌های فیروزه و زبرخان از نیشابور تفکیک نشده و به خاطر کمبود فضا و نیرو به بخش خصوصی سپرده شده، وی با بیان این‌ مطلب گفت: ماهیانه به طور میانگین چهارهزار کارت سوخت المثنی توزیع می‌شود که طی ۴۸ ساعت توزیع می‌شود و از ابتدای امسال ۳۱هزار و ۱۱۶ سند تک برگی توسط نامه‌رسان‌ها توزیع و ۲۴هزار و ۲۳۰ کدپستی عادی و ایجادی برای شهروندان صادر و ۲هزار و ۱۷۵ مدارک شناسایی مفقود شده اعم از گواهینامه، کارت سوخت و گذرنامه به دست همشهریان رسیده است.
وی اظهار داشت: اجرای طی جی نف یا طرح پلاک‌کوبی در فیروزه شروع شده و در نیشابور و زبرخان هنوز در مرحله انعقاد قرارداد هستیم و بررای اجرای این طرح ۲۵میلیارد ریال مورد نیاز است و تاکنون چهار تمبر اختصاصی به مناسبت دهه فجر، شهدای آتش‌نشان، روزهای ملی خیام و عطار در نیشابور رونمایی شده و در قالب طرح تمبر یادبود ٢ هزار و ٢٠٠ تمبر چاپ و ۶٠٠ برگ تمبر رونمایی شده است.
وی گفت: اداره پست شهرستان نیشابوربا ۳۸ نیرو،۳۶ دفتر پیشخوان شهری، پنج دفتر پیشخوان روستایی، ۲نمایندگی قبول شهری و ۱۶ نفر نامه‌رسان و سه پیمانکار توزیع امانت از بخش خصوصی در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است و در راستای تکریم ارباب رجوع ۲ باجه اضافه شده است.
وی افزود: اداره پست شهرستان نیشابور دارای ۱۲ سرویس اعم از سفارشی، پیشتاز، ویژه و خدمات الکترونیکی، سرویس خدمات الکترونیک، طرح اتباع و توزیع کارت سوخت است.