ساخت پارک ۵۰ هکتاری برای بانوان نیشابور
ساخت پارک ۵۰ هکتاری برای بانوان نیشابور
خاتون شرق - امام جمعه‌ی نیشابور تأسیس و ساخت پارک بانوان، اتصال بزرگراه حرم تا حرم به نیشابور و مکان رخداد حدیث سلسله الذهب را سه مسئله‌ی مهم شهرستان عنوان کرد.

امام جمعه‌ی نیشابور تأسیس و ساخت پارک بانوان، اتصال بزرگراه حرم تا حرم به نیشابور و مکان رخداد حدیث سلسله الذهب را سه مسئله‌ی مهم شهرستان عنوان کرد.
حجه الاسلام یعقوبی در نماز جمعه این هفته خطاب به مسؤولان شهرستان و مدیریت شهری، با برشمردن این سه تصمیم به گفته‌ی او مهم، از آنها خواست برای انجام این سه پروژه تلاش کنند.
به گفته‌ی امام جمعه، پارک بانوان باید حداقل ۱۰ و حداکثر ۵۰ هکتار مساحت داشته باشد تا بانوان شهرستان بتوانند در آن ورزش، تفریح و تفرج کنند و امنیت آنها تأمین شود.
وی از جمعیت به گفته‌ی او ۱۵۰ هزار نفری بانوان نیشابور یاد کرد و گفت که دست کم ۵ هزار نفر از این بانوان اهل ورزش و تفریح هستند و باید مکان بسیار بزرگ و مناسبی برای آنان تدارک دیده شود که یادگاری برای آینده باشد.
وی همچنین رخداد سفر امام رضا به نیشابور و ایراد حدیث سلسله الذهب را رویدادی بزرگ توصیف کرد و گفت:‌ اگر مکان این رویداد به درستی طراحی و اجرا شود باعث رونق شهرستان خواهد شد و مسافران و زائران از سراسر جهان برای دیدن آن به نیشابور می‌آیند و همان طور که خیام و عطار برای نیشابور برند شده، این سازه و پروژه هم باید طوری طراحی و اجرا شود که برای نیشابور باعث رونق و شهرت فرهنگی گردد.
یعقوبی همچنین از نهادهای مسؤول شهرستان خواست در پروژه بزرگراه حرم تا حرم، جایگاه تمدنی و فرهنگی نیشابور از طریق اتصال و تأسیس ورودی و خروجی به شهر نیشابور حفظ شود و کار به گونه ای نباشد که نیشابور در حاشیه‌ی بدون دسترسی به این بزرگراه قرار گیرد.
وی در ادامه‌ی خطبه‌های نماز جمعه این هفته از مناسبت‌های روز کارگر و‌ روز معلم یاد کرد و بر تقویت و گسترش فرهنگ کار در بین جوانان تأکید کرد.
یعقوبی گفت: متأسفانه فرهنگ کار در بین جوانان تضعیف شده و در حالی که اداره‌ی کار می‌گوید هر اندازه کارگر متقاضی کار باشند مورد نیاز هستند و کار برای آنها هست، خیلی از جوانان حاضر به کار نیستند.
وی به یک نمونه که پدر و مادری برای تقاضای کار جهت فرزندشان به نزد او آمده‌اند اشاره کرد و گفت: به این پدر و مادر گفتم فرزندتان کجاست؟ گفتند زیر پتو دارد تلویزیون نگاه می‌کند و ما برای پیدا کردن کار برای او آمده‌ایم.
وی همچنین به فرمایشات رهبر انقلاب در سخنرانی روز کارگر اشاره کرد و گفت: اگر وضع کارگران جامعه خوب شود وضع همه مردم خوب می‌شود چون بیشتر مردم در واقع کارگر هستند و در جاهای مختلف کار می‌کنند.
وی ضمن گرامیداشت روز معلم از والدین خواست به مدارس بروند و این روز را گرامی بدارند و به معلمان تبریک بگویند و از آنان قدردانی کنند.
امام جمعه نیشابور همچنین خواستار اجرای کامل طرح رتبه‌بندی معلمان و پاسخگویی به مطالبات فرهنگیان شد.
وی در پایان خطبه‌ها، بی‌حجابی را طرح امریکایی‌ها دانست و گفت: بی‌حجابی از سوی دشمنان به بانوان ما تحمیل می‌شود و بانوان با فرهنگ ایرانی، این تحمیل را نمی‌پذیرند و این مشکل به همت بانوان با فرهنگ و متدین حل خواهد شد.