خراسا ن رضوی پیشتاز در طرح اکرام
خراسا ن رضوی پیشتاز در طرح اکرام
خاتون شرق - در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان با امام جمعه نیشابور اسامی استان های برتر در حوزه اکرام، اشتغال و مسکن اعلام و تقدیر شد.

در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان با امام جمعه نیشابور اسامی استان های برتر در حوزه اکرام، اشتغال و مسکن اعلام و تقدیر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، رضا سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی طی دیدار با حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه نیشابور با بیان اینکه ماه رمضان یکی از ماههای پرکار، پرامید و پربهره برای خانواده های محروم به جهت کمک های مردمی است گفت: یکی از طرح هایی که مردم در آن استقبال خوبی دارند، طرح اکرام است که در سال گذشته کمیته امداد استان رتبه اول کشور را در این بخش کسب کرد.
وی افزود: در جذب حامی خراسان رضوی، فارس و اصفهان در رقابت هستند و در ماه مبارک رمضان سال جاری فارس ۲۰ هزار، اصفهان ۱۷ هزار و خراسان رضوی ۱۶ هزار حامی ثبت نام داشتند و در واریزی حامیان فارس ۱۴ میلیارد تومان ، اصفهان ۱۲ میلیارد تومان و خراسان رضوی ۱۷ ملیارد و ۸۰۰ میلیون تومان واریزی داشتند .
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: خراسان رضوی در حجم تعداد اشتغال و حجم آموزش در کشور رتبه اول را کسب کرده است و ۹۸ درصد برنامه اشتغال سال قبل محقق شده که بر اساس آن، بالغ بر ۳۳ هزار وام پرداخت شده است.
وی گفت: در حوزه مسکن سال قبل ساخت ۴۱۰۰ واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفت که ۱۹۱۵ واحد تا پایان اسفند تحویل داده شد؛ در این راستا بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بلاعوض ساخت مسکن و همین مبلغ وام قرض الحسنه به مددجویان پرداخت شده است.
سلم آبادی بیان کرد: در حوزه جهیزیه سال قبل، در صف انتظار برای دریافت نداشتیم و در راستای ترویج سنت ازدواج به ۱۶۰ ازدواج مجدد جهیزیه پرداخت شده است .

جذب ۹۲ درصدی اعتبارات اشتغال توسط کمیته امداد نیشابور

ذبیح الله حاجتمند رییس کمیته امداد شهرستان نیشابور در این جلسه گفت: ۱۴ هزار و ۴۰۰ خانوار با جمعیت ۲۶ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد در نیشابور هستند که از این خانوارها ۱۳ هزار خانوار معیشت بگیر و حدود ۶ میلیارد تومان کمک معیشت دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته این اداره ۲۸۵ سری لوازم ضروری زندگی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان توزیع کرده گفت: طی این مدت یک هزار و ۱۴۳ مورد اجاره مسکن به مبلغ ۲۹۷ میلیون تومان، ۱۴۸ مورد ودیعه مسکن به مبلغ ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و ۳۳۳ مورد کمک هزینه ازدواج به مبلغ ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.
رییس کمیته امداد شهرستان نیشابور بیان کرد: ۴۶۱ مورد خدمات ویژه برای بیماران صعب العلاج به مبلغ ۵۵ میلیون تومان، ۱۲۲۹ وام ضروری به مبلغ ۲۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال گذشته پرداخت کرده است.
وی با بیان اینکه ۸۹۹ یتیم و ۲۲۰۰ محسنین تحت حمایت کمیته امداد شهرستان هستند که ۸ هزار حامی از آنها حمایت می کنند افزود: این حامیان در سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به حساب فرزندان نیازمند واریز کرده اند.
حاجتمند اظهار کرد: در سال گذشته مردم ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده اند، همچنین در نهضت ملی مسکن ۱۶۹۹ نفر ثبت نام که ۲۳۳ نفر تخصیص پروژه و ۳۰ نفر افتتاح حساب ۵۹۹ نفر تایید نهایی و ۲۲۰ نفر در انتظار تایید هستند و در پروژه مسکن امداد نیز ۱۲۰ تفاهم نامه با سپاه منعقد شده که ۲۵ واحد مسکونی تحویل داده شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۹۲ درصد اعتبار در حوزه اشتغال با پرداخت ۷۸۹ فقره وام و ثبت ۱۱۳۴ شغل در سامانه رصد، جذب شده، افزود: ۸۵ میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان جذب اعتبار و ۱۰۱درصد اعتبار تخصیص داده شد محقق گردیده است و در اشتغال ایجاد شده بر استمرار آن تا ۷ سال نظارت انجام می شود.
رییس کمیته امداد شهرستان نیشابور با اشاره به سه طرح موفق کمیته امداد نیشابور، عنوان کرد: «هر روستایی یک مودی زکات» ، «شجره طیبه» و «جشن های تولد ایتام » سه طرح موفق بوده است و امسال نیز در قالب طرح شفا از کندوداران دعوت شده که در این طرح شرکت کنند.

ضرورت نظارت دقیق برطرح های اشتغال

در ادامه حجت اسلام یعقوبی امام جمعه نیشابور ضمن تقدیر از خدمات کمیته امداد بیان کرد: طی این مدت شاهد فعالیت های کمیته امداد در جهت کمک به نیازمندان شهرستان بودیم و این نهاد برای جذب حامی و جمع آوری کمک های مردمی تلاش بسیاری داشته است.
وی در ادامه نظارت بر طرح های اشتغال برای به ثمر رسیدن طرح اشتغال را بسیار مهم دانست و افزود: اینکه فقط وام پرداخت شود و نظارتی وجود نداشته باشد، موجب هدر رفت بودجه خواهد شد.
در ادامه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان رضوی و رئیس کمیته امداد نیشابور با آرمان های والای شهیدان با حضور در گلزار شهدای گمنام نیشابور تجدید میثاق داشتند.
همچنین مدیر کل در جلسه ستاد رفع موانع تولید استان خراسان رضوی (شهرستان های نیشابور ، فیروزه و زبرخان ) حضور یافت و در ادامه از طرح اشتغال پرسکاری و تولید قطعات یخچال و منزل مددجوی دارای بیمار فرزند اتیسم سرپرست دیابت و همسر دیابت بازدید کرد.